OGÓLNE WARUNKI ŚWIADCZENIA USŁUG przez IQ TERM Sp. z o. o.

z siedzibą w Bielsku-Białej

§1

  1. Niniejsze Ogólne Warunki Świadczenia Usług (zwane dalej OWŚU) mają zastosowanie do wszelkich stosunków prawnych wynikających z umów zawieranych pomiędzy IQ TERM Spółką z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Bielsku-Białej ul. Szarotki 10/3, KRS: 0001081612, NIP: 5472243161, REGON: 527520355, (zwanymi dalej IQ TERM) a innymi podmiotami (zwanymi dalej Klientem).
  1. Wyrażenia i zwroty użyte w niniejszych Ogólnych Warunkach Świadczenia Usług posiadają następujące znaczenie:

§2

  1. Ogólne Warunki Świadczenia Usług stanowią integralną część umowy zawieranej pomiędzy IQ TERM i Klientem. Ogólne Warunki Świadczenia Usług nie mają zastosowania w przypadku odmiennych uregulowań pisemnych pomiędzy IQ TERM i Klientem.
  2. Klient zobowiązany jest zapoznać się z treścią Ogólnych Warunków Świadczenia Usług przed złożeniem zamówienia.
  3. Usługi oferowane przez IQ TERM posiadają certyfikaty zgodności i oznaczone są w sposób zgodny z wymaganiami obowiązujących przepisów.
  4. Oferty, materiały reklamowe i promocyjne IQ TERM mają wyłącznie znaczenie informacyjne i nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.
  5. IQ TERM zachowuje prawo do zmiany niniejszych OWŚU w każdym czasie.

§3

  1. Usługi świadczone są przez IQ TERM na podstawie zawartej z Klientem Umowy.
  2. Zmiana lub uzupełnienie umowy wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności.
  3. Jeżeli niektóre z postanowień umowy są nieważne, nieskuteczne lub wadliwe w inny sposób, zostają one zastąpione z mocy niniejszego postanowienia ważnymi i niewadliwymi postanowieniami o treści i skutkach prawnych możliwie zbliżonych pod względem ekonomicznym i funkcjonalnym w stosunku do postanowień zastępowanych, a umowa pozostaje w mocy co do pozostałych postanowień.
  4. Usługi świadczone przez IQ TERM obejmują jedynie usługi wyraźnie wskazane w Umowie-Zamówieniu.
  5. IQ TERM nie ponosi kosztów zatrzymań i partycypacji w kosztach ogólnych budowy, kosztów ubezpieczeń i gwarancji bankowych, kosztów obciążeń i mandatów wynikających z braku zgody odpowiednich organów na dojazd do budowy i zajęcia pasa drogowego z miejscu rozładunku, projektu wykonawczego.
  6. Wycena dla Klienta zostaje przygotowana na podstawie danych oraz dokumentacji dostarczonej przez Klienta. IQ TERM nie ponosi odpowiedzialności za nieprawidłowości i omyłki w dokumentacji przekazanej przez Klienta, jak również nie ma obowiązku jej weryfikacji pod kątem poprawności wskazanych w dokumentacji danych.
  7. IQ TERM zastrzega sobie prawo żądania potwierdzenia zamówienia przez osoby uprawnione do reprezentowania Klienta , a także prawo żądania okazania odpowiednich pełnomocnictw.
  8. Przy rozpoczynaniu współpracy z Klientem, jak również w przypadku zaistnienia istotnych wątpliwości odnośnie zdolności Klienta do realizacji zaciąganych zobowiązań, IQ TERM ma prawo żądać od Klienta dodatkowych dokumentów potwierdzających jego zdolność finansową.
  9. Przed przystąpieniem przez IQ TERM do realizacji usługi zamówienia niezbędne jest uiszczenie przez Klienta zadatku w wysokości określonej w Umowie-Zamówieniu. W przypadku rozpoczęcia świadczenia usług przez IQ TERM zadatek podlega zaliczeniu na poczet wykonanych prac.
  10. Usługi są świadczone przez IQ TERM w dni robocze a w szczególnych przypadkach również w soboty.
  11. Terminy i harmonogram realizacji usług przez IQ TERM ustalane są każdorazowo indywidualnie z Klientem.

§4

  1. Klient zobowiązany jest do zapewnienia niezwłocznego odbioru robót po ich zakończeniu oraz zobowiązany jest pokryć koszty i ponosi odpowiedzialność za szkody związane z opóźnieniem w odbiorze robót lub nieodebraniem robót – niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem zobowiązania do odbioru zamówionych usług.
  2. Klient może wskazać osobę upoważnioną do odbioru robót w jego imieniu. Klient lub osoba przez niego upoważniona poświadcza wykonanie usługi podpisując w sposób czytelny protokół odbioru robót.
  3. Klient zobowiązany jest do zapewnienia niezwłocznego odbioru robót po ich zakończeniu. oraz zobowiązany jest pokryć koszty i ponosi odpowiedzialność za szkody związane z opóźnieniem w odbiorze robót lub nieodebraniem robót – niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem zobowiązania do odbioru zamówionych usług.
  4. Klient jest odpowiedzialny za uzyskanie niezbędnych zezwoleń/pozwoleń w przypadku usług ich wymagających.
  5. Klient zobowiązany jest do odbioru prac w tym samym dniu roboczym, w który zostały one ukończone.
  6. W przypadku braku odbioru robót przez Klienta, braku kontaktu telefonicznego z Klientem, IQ TERM uprawniony jest do jednostronnego odbioru robót na ryzyko Klienta oraz do wystawienia stosownych dokumentów rozliczeniowych. Jednostronne odebranie robót przez IQ TERM we wskazanych powyżej okolicznościach uważa się za wykonanie usługi dla Klienta i dokonanie skutecznego odbioru robót.
  7. Z chwilą odebrania robót ryzyko przypadkowego uszkodzenia produktów przechodzi na Klienta.
  8. Klient zobowiązany jest zapewnić w pełni przejezdne drogi dojazdowe z uwzględnieniem promieni łuków, odpowiednich dla pojazdów wykonujących dostawę produktów (samochód dostawczy do 3,5T + przyczepa).
  9. IQ TERM przekaże Klientowi deklaracje zgodności materiałów, jak również inne dokumenty, do których przekazania jest zobowiązany przez powszechnie obowiązujące przepisy prawa.

§5

  1. IQ TERM wystawia faktury proforma oraz faktury w rozumieniu przepisów o podatku od towarów i usług.
  2. Termin zapłaty należności przez Klienta z tytułu wykonania umowy ustalany jest indywidualnie.
  3. W przypadku zwłoki z zapłata należności, za każdy dzień zwłoki w zapłacie po terminie płatności podanym na fakturze zostaną naliczone należne IQ TERM odsetki ustawowe.
  4. W przypadku złożenia reklamacji co do ilości lub jakości dostarczonych produktów, Klient nie jest uprawniony do zatrzymania zapłaty za usługi.
  5. IQ TERM zastrzega prawo własności dostarczonych materiałów w rozumieniu art. 589 i 590 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny – przeniesienie własności materiałów na Klienta następuje pod warunkiem i z chwilą zapłaty przez Klienta ceny za dostarczone materiały.

§6

  1. IQ TERM udziela Klientowi gwarancji na świadczone usługi objęte Umową na okres 24 miesięcy od podpisania przez strony protokołu odbioru końcowego robót, a w przypadku stwierdzenia usterek, od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego robót zawierającego potwierdzenie usunięcia usterek.
  2. W okresie gwarancji IQ TERM ma obowiązek bezpłatnego usunięcia wad, jakie wystąpią w przedmiocie umowy, w terminie nie dłuższym niż 14 dni liczonych od dnia ich zgłoszenia przez Klienta.
  3. W przypadku niewywiązania się IQ TERM z obowiązku, o którym mowa w ust. 2, Klient będzie uprawniony do dokonania usunięcia wad na koszt i ryzyko IQ TERM, po uprzednim wezwaniu IQ TERM i wyznaczeniu dodatkowego terminu nie krótszego niż 14 dni roboczych.
  4. Gwarancją nie są objęte wady powstałe wskutek niewłaściwego użytkowania, niewłaściwej konserwacji, uszkodzeń mechanicznych, zdarzeń losowych, użycia produktów niezgodnie z ich przeznaczeniem lub innymi przyczynami, których źródło tkwi w działaniach lub czynnikach zewnętrznych, o ile natężenie ich oddziaływania na produkty, przy uwzględnieniu przeznaczenia produktów oraz ich cech fizycznych i chemicznych, może być uznane za przyczynę wtórnego powstania wad, nie zaś ujawnienia wady z przyczyny tkwiącej już uprzednio w danym produkcie.
  5. Gwarancja nie obejmuje miejsc do których ze względu na sposób zabudowy nie było dostępu (w tym ościeży okien dachowych), przypadków związanych z niezgodnościami właściwości przegrody deklarowanymi przez Klienta, pęknięć na łączeniach płyt g-k, przecieków związanych z nieciągłością membrany w tym w nieodkrytych miejscach nieciągłości membrany oraz co do których Klient nie umożliwił dostępu, punktowych mostków termicznych lub miejsc w których Klient nie wyraził zgody na wykonanie otworów technologicznych.
  6. Okres gwarancji ulega każdorazowo przedłużeniu o czas wystąpienia wady, czyli o czas liczony od dnia zgłoszenia wady przez Klienta do dnia usunięcia wady.
  7. Zgłoszenie wad przedmiotu umowy będzie następowało listem poleconym lub za pośrednictwem poczty elektronicznej w terminie 14 dni od dnia wykrycia wady. Zgłoszenia przesłane po godzinach pracy IQ TERM traktowane będą jak wysłane w najbliższym dniu roboczym.
  8. Na żądanie IQ TERM Klient zobowiązany jest umożliwić zbadanie wadliwie wykonanej usługi przedstawicielom IQ TERM, udzielić zgodnie z prawdą wszelkich informacji dotyczących sposobu i okoliczności użytkowania, montażu i korzystania z reklamowanych produktów, przesłać dokumentację zdjęciową lub próbki (na koszt IQ TERM).
  9. IQ TERM zastrzega sobie prawo nieuwzględnienia reklamacji, gdy ze względu na niedopełnienie obowiązków przez Klienta określonych w ust. 8 lub upływu czasu pomiędzy stwierdzeniem wystąpienia wady i jej zgłoszeniem IQ TERM, nie jest możliwe ustalenie prawdopodobnej przyczyny zaistnienia wady.
  10. W przypadku, gdy okoliczności wskazane przez Klienta w treści reklamacji okażą się niezgodne z prawdą czyniąc reklamację nieuzasadnioną, jak również w przypadku stwierdzenia nieistnienia wady albo zaistnienia wad produktów, za które IQ TERM nie ponosi odpowiedzialności, Klient zobowiązany będzie do pokrycia uzasadnionych kosztów poniesionych przez IQ TERM w wyniku złożenia reklamacji.

§7

  1. Klient zobowiązany jest zapoznać się z informacjami dotyczącymi produktów, stosować się do zawartych w nich wskazań odnośnie sposobu korzystania z produktów oraz zobowiązany jest do przestrzegania zasad użytkowania wynikających z aktualnego stanu wiedzy technicznej.
  2. IQ TERM nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody będące wynikiem użytkowania i stosowania produktu niezgodnie z zaleceniami dotyczącymi produktów.
  3. Odpowiedzialność IQ TERM wobec Klienta z tytułu szkody wynikającej z niewykonania lub nienależytego wykonania umowy, w tym w związku z ewentualnymi wadami produktów jest ograniczona do wartości usług nabywanych przez Klienta na podstawie umowy.
  4. IQ TERM nie ponosi odpowiedzialności za szkodę z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązań wynikających z niniejszej umowy, gdy niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązań jest wynikiem naruszenia przez Klienta lub osoby działające w jego imieniu lub na jego rzecz zobowiązań wynikających z niniejszej umowy lub braku należytego współdziałania ze strony Klienta lub osób działających w jego imieniu lub na jego rzecz.
  5. Niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązań wynikających z umowy przez Stronę z uwagi na skutki siły wyższej nie będzie uznawane za naruszenie umowy. O ile to możliwe w danych okolicznościach Strona dotknięta skutkami siły wyższej zobowiązana jest niezwłocznie powiadomić drugą Stronę o wystąpieniu siły wyższej, jej przyczynie i przewidywanym czasie trwania.
  6. W przypadku wystąpienia siły wyższej terminy dla realizacji zobowiązań wynikających z umowy, dla których siła wyższa stanowi przeszkodę, ulegają stosownemu przedłużeniu o czas występowania siły wyższej oraz czas usunięcia jej skutków umożliwiający wznowienie wykonywania umowy.

§8

  1. Strony zobowiązują się do współpracy przy realizacji postanowień umowy w dobrej wierze, oraz z poszanowaniem uzasadnionych wzajemnych interesów i do przekazywania informacji mających znaczenie dla należytego wykonania zobowiązań umownych Stron.
  2. Strony zobowiązują się do utrzymania w tajemnicy i nieprzekazywania osobom trzecim informacji o warunkach finansowych umowy, chyba, że informacje takie są powszechnie znane lub też uzyskała uprzednią zgodę drugiej strony, jak również na żądanie uprawnionych organów administracji publicznej i wymiaru sprawiedliwości.
  3. Strony zobowiązują się do nierozpowszechniania oraz niewykorzystywania informacji o charakterze technicznym, technologicznym, organizacyjnym, handlowym lub o innym o znaczeniu gospodarczym, stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa drugiej Strony w rozumieniu przepisów ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji pod rygorem odpowiedzialności cywilnej i karnej.
  4. W sprawach nieuregulowanych zastosowanie mają przepisy prawa polskiego, w szczególności ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny oraz w przypadku umów zawieranych z konsumentami ustawa z 30 maja 2014r. o prawach konsumenta.
  5. W przypadku zaistnienia pomiędzy Stronami sporu, Strony podejmą starania w celu rozstrzygnięcia powstałego sporu w sposób polubowny.
  6. Sądem właściwym do rozstrzygania sporów wynikających z umowy zawartej pomiędzy IQ TERM i Klientem będzie sąd właściwy według siedziby IQ TERM.
  7. Strony umowy zobowiązane są do nieujawniania osobom trzecim wystąpienia pomiędzy nimi sporu, jego przedmiotu i przebiegu, zarówno w trakcie prób ugodowego załatwienia sporu, jak i po wszczęciu postępowania przed sądem powszechnym.
  8. Strony komunikują się ze sobą, składają oświadczenia woli i wiedzy, za pośrednictwem adresów korespondencyjnych, adresów elektronicznych oraz numerów telefonów wskazanych w treści umowy.
  9. Klient wyraża zgodę na gromadzenie i przetwarzanie jego danych osobowych przez IQ TERM, w tym udostępnienie danych osobowych podwykonawcy IQ TERM w zakresie niezbędnym do realizacji umowy. Zgoda obejmuje również przetwarzanie danych osobowych w przyszłości.
  10. Niniejsze Ogólne Warunki Świadczenia Usług obowiązują od dnia 06.03.2024 r.
Kliknij aby ocenić

Zostaw numer. Oddzwonimy.